Szinte lehetetlen két szekvenciát megtalálni azonos ellenőrző összegekkel. Ezért az SHA-256 algoritmust általában az információ hitelességének megerősítésére és a digitális aláírás létrehozására alkalmazzák. Amint a játék befejeződik, a játékos hozzáférhet a korábban létrehozott sorozatok összes eleméhez. Először is ellenőrizheti, hogy a játékot a sorrendben feltüntetett terv szerint tartották-e. Ezután kiszámolja az SHA-256 alapján a szekvencia teljes összegét. Ha ez az összeg megegyezik a játék elkezdése előtt kapott összeggel, akkor megerősítheti, hogy a játék kezdete előtt kialakult elemek valójában a játékban használt elemek voltak. Az ellenőrzőösszeg kiszámítása a kaszinóban használt program segítségével történik. A játékosok más programokat is használhatnak az SHA-256 algoritmus szerinti szöveges információk ellenőrző összegének kiszámításához. A játékosok megtalálhatják ezeket a programokat a következő weboldalakon: Additional checksum calculators Az SHA-256 egyike azon számos algoritmusnak, amelyet egy ellenőrző összeg kiszámítására használhatunk.
Ha nem egyformák a képek, akkor vissza kell tenni a képekre a korongokat. Az a játékos győz, akinek több gyurmakorongot sikerül összegyűjteni. A munkalapra óvodai jeleket nyomtattam, azzal a céllal, hogy amikor megnevezzük a képeket, kezdeményezhetünk egy beszélgetést arról, hogy van-e az óvodai csoportban ilyen jel, illetve melyik gyermeknek a jele? JÁTÉK: Tükrözés Amire szükségünk lesz: 2 db 4x 4-es munkalap, amely megtalálható a Játékliget weboldalán gyurma, különböző formákkal tükör A játék szabálya: Az asztalon elhelyezzük a munkalapot. A gyerekek által elkészített formákkal játsszuk a játékot úgy, hogy a formákat a bal oldali munkalap négyzetrácsaiba helyezzük. A gyerekek a két munkalap két négyzetrácsa közé helyezik a tükröt ( a szimmetriatengelyre) és megnézik, hogy a jobb oldalon melyik négyzetrácsba kell elhelyezniük a formákat? Arra is figyelniük kell, hogy ugyanolyan színű és alakú formákat helyezzenek el a jobb oldalon lévő négyzethálóba, mint amilyen a bal oldalon van. JÁTÉK: Vezesd el az óvodásokat a játékokhoz!
Hónapokkal ezelőtt írtunk egy olyan alkalmazásról, amely több száz ingyenes játékot fogott össze egyetlen... Hónapokkal ezelőtt írtunk egy olyan alkalmazásról, amely több száz ingyenes játékot fogott össze egyetlen felületen: leírás, képek, letöltési lehetőség stb. Ezúttal egy nagyon hasonló kezdeményezésre hívjuk fel a figyelmet. A Tiggit nevű kis alkalmazás és a mögötte álló online szolgáltatás segítségével jelenleg háromszáznál is több ingyenes játékoz juthatunk hozzá, gyakorlatilag egyetlen kattintással. Maga a keretprogram és az adatbázis még csak alpha változat, így sok a hiányosság (pl. nem minden játékról láthatunk előnézeti képet), de a dolog működik: a Tiggit kategóriákra osztva felsorolja nekünk az elérhető játékokat (kapunk rövid angol nyelvű leírást és közvetlen linket a játék weboldalára), amelyeket az Install gombra kattintva azonnal letölthetünk és telepíthetünk. A telepítés ráadásul elég rendezett körülmények között zajlik, mivel a program a saját mappájában rendez be könyvtárstruktúrát a letöltött játékokból.
Miután minden virág a helyére került, beszélgethetünk arról, hogy: Számold meg, hány virágot ültettél összesen? Hány piros, sárga kék virágot ültettél? Hova ültettél sárga virágot? A kék virágot melyik virágok közé, mellé, alá, fölé ültetted? A játékhoz tartozó melléklet letölthető itt. JÁTÉK: Gyurma mátrix! Amire szükségünk lesz: Alaplap, amely megtalálható a Játékliget weboldalán és természetesen gyurma, különböző formákkal A gyurma mátrix szabálya: Az alaplap bal oldalára különböző színű pöttyöket helyeztünk el, a felső sorba pedig olyan formákat érdemes rajzolni, amilyen formakinyomója van a gyermeknek. A gyermekeknek a színeknek megfelelően kell készíteni, majd elhelyezni a különböző formákat, a megfelelő sor, megfelelő négyszögébe. A játékhoz tartozó melléklet letölthető itt. JÁTÉK: Soralkotás gyurmaformákkal! Amire szükségünk lesz: Alaplapok, amely megtalálhatók a Játékliget weboldalán és természetesen gyurma, különböző formákkal A játék szabálya: Az alaplapon elkezdett ismétlődő ritmusnak megfelelően kell folytatni a gyermeknek a sort.