Ettől a filmtől – valószínűleg elsősorban Michelle Pfeiffer és Bruce Willis összeeresztése miatt – fergeteges szórakozást reméltem. Arra számítottam, hogy kihozzák egymásból a legjobbat. Különösen Bruce Willis harsány alakításairól voltak leginkább emlékeim. Szerintem mind a mai napig a Hudson Hawk - Egy mestertolvaj aranyat ér a kedvenc filmem tőle, mely talán örökre beírta magát top10 kedvem listájára, már 28 évvel ezelőtt is. Igaz, Michelle Pfeiffer is parádés alakítást nyújtott például a Batman visszatérben. Most döbbentem rá, hogy azért neki is jócskán láttam filmjeit, akár moziban, akár egyébként. Viszont töredékannyi filmet láttam tőle, mint Bruce Willistől. S ez nem a színésznő hibája, hanem a feledékenységemé, de mielőtt most a hölgy filmográfiájára ránéztem, kevésbé rémlettek tőle emlékezetesebb alakítások, de most eszembe jutott jónéhány. Bár nyilván akadtak a Velem vagy nélküled című filmben szerethető jelenetek, mégis úgy emlékszem, hogy mondhatni plöttyedt hangulatban jöttem ki a filmről a Corvin Mozi valamelyik terméből.
Sem-sem. Egy h�zass�g v�ls�ga tizen�t �v egy�tt�l�s ut�n. Keser�des kom�dia az egyes sz�m� akci�h�ssel �s az egyes sz�m� sz�ps�ggel a f�szerepben. J�l szitu�lt k�z�poszt�lyb�li csal�d, s�rmos f�rj, mosolyg�s feles�g, k�t sz�p �s kedves gyerek. Mi lehet a b�kken�? Semmi. Hacsak az nem, hogy a p�rocska imm�r tizen�t �ve �l egy�tt. Ennyi id� alatt k�tszer kicser�l�d�tt az �sszes sejtj�k, behunyt szemmel ismerik egym�s minden mozdulat�t, tudj�k, hogy mivel b�nthatj�k vagy vigasztalhatj�k meg egym�st - �s most �pp a b�nt�s van soron. A Velem vagy n�lk�led a h�zasp�r �sszevesz�s ut�ni, v�l�s el�tti napjainak a kr�nik�ja. K�t h�tig, am�g ny�ri t�borban vannak a gyerekek, imm�r k�l�n k�lt�zve pr�b�lnak �j �letet kezdeni, magukra tal�lni �s elszakadni egym�st�l. Ez persze nem megy olyan k�nnyen. Az effajta romantikus kom�di�k gyakran egy kaptaf�ra k�sz�lnek, a Velem vagy n�lk�led azonban t�bbnyire kiker�li a m�fajban rejl� s�lyos csapd�kat. K�sz�nhet� mindez a velej�ig profi rendez�snek (Rob Reiner kor�bban m�r az Egy igaz �gy, illetve a Harry �s Sally rendez�jek�nt bizony�totta, hogy egyar�nt otthon van a dr�m�ban �s a keser�des kom�di�ban).
Ben szókimondó, pocakos haverja (akit maga a rendező, Rob Reiner alakít) elmagyarázza nekünk, hogy nincs is olyan, hogy fenék, hanem csak arról van szó, hogy a combok folytatódnak. A film középpontjában szereplő házasságot sem úgy látjuk, hogy "ki viszi a gyerekeket isibe", "mennyit keresel", "megcsalsz", "nem csalsz meg", hanem mint egy szerelem nyíl egyenes folytatását, és a krízisben sem csak az a fő kérdés, hogy ki hogyan tudja egyedül, vagy együtt menedzselni az életét, hanem az, hogy szerelmesek-e egymásba. Ez egy viszonylag forradalmian új ábrázolása a házasságoknak. Azért "viszonylag", mert nyilván megpróbáltak mások is ilyen filmet írni, másrészt mégsem jött össze még senkinek, (vagy legalább is nem ennyire) és a házasságot eddig leginkább úgy láthattuk, mint valami mást, mint az új lakót, aki a szerelem helyére költözik. Évszázados hagyománya van a házasságok ilyen külön kategóriaként való kezelésének, a legtöbb kultúra tele van házasság-viccekkel, a miénkben talán még most is dívik egy kicsit az anyós-viccek műfaja.